Tuesday 9 August 2011

..:[ Doa 9 Ramadhan ]:..

With Allah's love
Assalamu'alykum to all



Hikmah Ramadhan 9:
"Berpuasa dapat melahirkan perasaan kasih sayang dan tolong menolong terhadap sesama insan terutama kepada fakir miskin, anak yatim, orang yang melarat dan sebagainya...."

Kesilapan Berpuasa 9:
"Semakin cepat marah. Kita sepatutnya mengawal kemarahan di bulan yang menuntut kita supaya banyak bersabar. Kalau kita lihat pada hari ini umat Islam semata-mata berpuasa hanya pada zahirnya sahaja..bukan dari segi rohani yang menuntut kita supaya banyak bersabar & bersyukur dengan rahmat-NYA..."
Hadis & Al-Quran 9:
"Diriwayatkan dari Abu Hurairah bahawa Rasulullah saw bersabda: Apabila seseorang meninggal dunia maka terputuslah segala amalannya kecuali dari tiga perkara: sedekah jariyah, ilmu yang bermanfaat dan anak solih yang mendoakan nya." - Hadis Riwayat Muslim
Diet Ramadhan 9:
"Buah delima yang manis lebih baik daripada rasa yang masam. Air buah delima menyembuhkan batuk dan semua jenis buah delima dapat meredakan debaran jantung (hati)..."

Mutiara Kata 9:
"Agama menjadi sendi hidup, pengaruh menjadipenjaganya. Kalau tidak bersendi, runtuhlah hidup dan kalau tidak berpenjaga,binasalah hayat. Orang yang terhormat itu kehormatannya sendiri melarangnya berbuat jahat." - Pepatah Arab



Cleo
~ Creating ideas for lives ~

No comments:

..:[ VisiTors ]:..

Free Hit Counter