Monday 10 May 2010

RINDU...TAPI TAK MAMPU...

Lokasi: Dalam bilik kawan sekerja
Situasi: line internet yang sekejap on sekejap off...( curi line rumah sebelah)- berdosa ke tak? Ok, KIV.

Nak cerita! nak cerita! nak cerita! Nak cerita!

Ada dua perkara yang aku nak cerita kat sini
i) Journey aku ke Pahang
ii) Pengalaman aku bekerja

Macam-macam kan aku nak cerita? Semua ni adalah warna-warna dalam kehidupan aku sepanjang dua bulan ni. Tapi aku terfikir satu benda. Aku pernah dengan pendapat orang yang kata, 'tak perlulah nak story semua benda yang kita buat dalam hidup ni'. Semua nak cerita. Bila fikir-fikir balik, betul juga. Sedangkan benda-benda yang kita buat tu tak besar pun. Tapi nak counter pendapat tu, biarlah kalau orang nak cerita kat dalam blog apa-apa yang dia buat pun, kalau tak suka, jangan baca. Habis cerita.

Bukan senang manusia nak share sesuatu kat seseorang. Jadi, inilah peranan blog. Kita story kat umum, kadang-kadang ia boleh membawa kelegaan. Tapi cerita aku bukan sekadar cerita tersurat, ada yang tersirat yang aku ingin kongsikan.

Tapi, disebabkan internet yang ngok-ngek, aku terpaksa nantikan peluang lain pulak. InsyaAllah. Banyak sangat benda nak cerita, kalau aku dah boring, aku biarkan gambar yang bercerita. Sekarang, kawan sekerja aku tengah memujuk aku untuk makan malam. Pukul 11.30 p.m.! Nak ke tak? Nak ke tak? Nafsu mengata ya, akal mengata tidak! Alasan, nanti kena tunggu 2 jam untuk digestion plak, baru ble tido. Kalau tak, mau esok bangun lambat. Camna eh? Tapi, sedap ler gak kalau makan megi malam-malam ni. Sayur kubis dah hiris, telur pun ada. Baru jer tadi buat mi goreng untuk makan malam. Ya Allah, Ayu, sabar ok? However, by the end of this post, you will find me cooking da maggi...sorry...cant help it.

Ok, tu je kot... sebelum internet ni totally lost, so, I better get going now. Pray for my success here. Really need it. ~ Creating ideas for lives ~

No comments:

..:[ VisiTors ]:..

Free Hit Counter